Перфектната коса се постига на първо място с правилно хранене и след това с употребата на качествени продукти. Нашата коса расте от 50 мм до 150 мм за един месец. Темпото на растеж е пряко свързано с храната, която поемаме. Подхранването на косата с протеини, витамини и богати на желязо храни може да подобри силата и здравето ѝ, така че тя да изглежда по-плътна и лъскава.

 

Ето списък на храните, които могат да стимулират растежа на косата и да Ви помогнат да постигнете желания вид, за който винаги сте мечтали. 

 

 

1. Рибено масло

 

Рибеното масло от сьомга, камбала, риба тон или херинга са едни от най-добрите източници на протеини. Освен протеин, рибеното масло е богато на омега-3 мастни киселини, Витамин В12 и желязо, които спомагат за образуването на червените кръвни клетки, пренасящи кислород до кожата на главата и стимулиращи растежа на косата. Витамин Е в рибеното масло увеличава кръвообращението в кожата на главата, докато цинкът подобрява имунната функция и възстановява тъканите. Той подобрява хидратацията и структурата на косъма. Липсата на омега-3 мастни киселини в организма може да доведе до суха коса и пърхот.

 

2. Тъмнозелени зеленчуци

 

Тъмнозелените зеленчуци са още един добър източник на Витамин А и В. Тези хранителни вещества спомагат за производството на себум - субстанция, създадена от космените фоликули, която поддържа оптималното състояние и влажност на косата. Зелените зеленчуци са отличен източник на желязо и калций, и са от съществено значение за бързия растеж на косата. Желязото в тях помага за транспортирането на кислород към клетките на тялото, включително и на космените фоликули. Най-полезните зелени зеленчуци за растежа на косата са кейл, броколи, манголд, спанак и марули. Другите зеленчуци, които стимулират растежа на косата, са чушки, аспержи, домати, моркови и зеле.

 

3. Зърнено-бобови култури

 

Бобът и лещата са най-добрите източници на протеин при вегетарианците. Те също съдържат биотин, цинк и желязо, които са от голяма полза за растежа на косата и нейното здраве. Опитайте се да включвате поне три или повече хранения със зърнено-бобови култури. Бъбрековиден боб, черен боб, сушен грах, розова леща и соята са едни от най-полезните храни за косата.

 

4. Месо

 

Нашата коса е съставена от кератин - вид протеин, който съставя по-голямата част на скалпа и градивен елемент на косата. Недостигът на протеини може да забави или да спре растежа на косата, затова трябва да се приема протеин, за да се запазят космените фоликули силни. Редовният прием на чисто месо има положително въздействие върху темпа на растеж на косата. Месата от пилешко, червено месо или пуешко съдържат висококачествен протеин и желязо. Липсата на желязо в организма може да доведе до изтъняване на косъма и дори косопад.

 

5. Ядки и семена

 

Ядките и семената са богати на цинк, магнезий, калций, селен, омега-3 мастни киселини и няколко други минерали, които стимулират растежа на косата. Кашу, орех, бадем, бразилски орех, пекан, слънчоглед, тиквено и ленено са едни от най-добрите храни, които може да приемате за стимулиране растежа на косата. Цинкът е минерал, който регулира производството на андрогени. Ниските нива на андроген в организма са свързани със забавянето на растежа на косата и появата на пърхот. Съдържащият се Витамин Е в ядките и семената предпазва косата от увреждане и от вредните ултравиолетови лъчи.Ядките и семената са богати на  минерала мед, който поддържа лъскавината и естествения цвят на косата. Ако се консумират редовно, можете да забележите значителна разлика в рамките на един-два месеца.

 

6. Плодове

 

Добавянето на пресни плодове към Вашия режим на хранене е отличен начин да поддържате косата си в отлично състояние. Плодовете като лимони, портокали, грозде, ягоди, кайсии, стафиди и праскови са богат източник на антиоксиданти и Витамини A, C и E. Тези хранителни вещества поддържат косата здрава, предпазват от косопад и заболявания на скалпа. Съдържанието на Витамин С в плодовете спомага за производството на колаген. Яжте пресни плодове и не пийте пакетирани сокове, тъй като те съдържат консерванти, които могат да навредят на косата и скалпа Ви.

 

6. Яйца

 

Яйцата съдържат протеин, желязо, селен, Витамин В комплекс, сяра, биотин и холин, които спомагат за пренасянето на кислород към космените фоликули, като по този начин стимулират растежа на косата и цялостното здраве на скалпа.

 


Забележка: Прекалената консумация на белтък може да блокира усвояването на биотин и други минерали в тялото, което води до загуба на коса.

 

Наред с тези храни, трябва също да консумирате и много вода. Тя поддържа тялото хидратирано и извежда вредните токсини. Препоръчително е да се консумира по 2 литра вода дневно, за да може тялото да функционира правилно.

 

Източник: thealternative.in