За да постигнете блестяща усмивка, трябва да се отнасяте с повече внимание към вашите зъби, което включва не само миенето им с паста за зъби. Здравите зъби са последствие от здравословни навици - от рутината на миенето на зъби до храната, която трябва да ядем.

 

Кимбърли Хармс - говорител на Американската дентална асоциация посочва, че устата е „първата точка на тялото, чрез която имаме контакт с хранителните вещества, които консумираме“. Или по друг начин казано, каквото сложим в устата си, се отразява не само на здравето на зъбите, но и на здравето на тялото ни като цяло. Това включва вида и честотата на леките закуски, дори и на дъвките, които дъвчим. снимка на жена

 

Много е важно да погледнем отвъд миенето на зъбите като рутина и да променим ежедневните си навици, за да имаме бели и здрави зъби и да постигнем красивата усмивка, която желаем. Ето как:

 

  1. Избягвайте увреждане на емайла

 

Емайловото покритие на вашите зъби е първата защита срещу кариес, но някои храни и напитки са изключително агресивни и много лесно разрушават емайла, като излагат зъбите на риск. Когато употребявате подсладени захарни напитки, лепкави сладкиши, газирани питиета, вие ги излагане на огромен риск от загниване. Д-р Хармс споделя, че когато ядем сладки храни, богати на захари, или когато пием много сладки напитки за дълъг период от време, бактериите в устата използват тази захар, за да произвеждат киселина, която атакува емайла.

 

  1. Яжте богати на хранителни вещества храни

 

Вашите зъби, също както и всяка друга част на тялото ви, имат нужда от храна, за да останат здрави, бели и без кариес. За добро здраве на зъбите трябва да се консумират храни от всяка от петте основни групи - зеленчуци, плодове, зърнени култури, леки меса и риби и мляко и сирена. Тогава ще бъдем сигурни, че доставяме всички необходими хранителни вещества на тялото и в частност на зъбите. Калцият, който можем да открием в млечните продукти и зелените зеленчуци, е от особена важност за зъбите. От голямо значение са и фосфорите, които могат да се намерят като протеин в яйцата. Рибите и млечните продукти също са много важни. И двете съставки спомагат за възстановяване и заздравяване на емайла.

 

  1. Намалете снаксовете

 

Ако ядете твърде много снаксове, то ще се отрази не само на фигурата ви, но и на вашата усмивка. Дневните хранения - закуска, обяд, вечеря, за разлика от яденето на снакс, нанасят много по-малка вреда, защото при яденето им се отделя много повече слюнка, която спомага да се отмие полепналата по зъбите храна и намалява ефекта от устната киселина.

 

  1. Не пушете

 

Пушенето и използването на тютюневи изделия са виновни за редица заболявания на устната кухина. Също така възстановителните процеси протичат много по-бавно.

 

  1. Намалете приема на оцветяващи зъбите храни

 

Кафето, червеното вино и чай са някои от най-големите виновници за това. Те имат много силно оцветяващи пигменти (наричани хромогени), които взаимодействат с емайла и резулататът е цветни зъби.

 

  1. Пийте много вода

 

Това е здравословно, безплатно и е много полезно за устната кухина.

 

  1. Дъвчете дъвки без захар

 

Добре е да миете зъбите си между храненията. Но ако нямате тази възможност, дъвчете дъвки без захар. Така се увеличава производството на слюнка, която измива зъбите.

 

  1. Посещавайте зъболекар редовно

 

Честите посещения при зъболекаря могат да ви предотвратят много главоболия в бъдеще. Има редица проблеми, които могат да бъдат „хванати“ навреме и да бъдат излекувани, преди да е станало прекалено късно.

 

Източник: everydayhealth.com