Пиенето на вода е много важно за здравето и това несъмнено е известно на всеки човек. Диетолозите, обаче дават различни препоръки за това какво количество, кога и какъв вид вода е най-добре да се пие. Наистина ли пиенето на вода е толкова сложен процес, с който трябва да внимаваме във всяка глътка? Верни ли са всички препоръки или това са просто митове, които объркват допълнително хората? Ще се опитаме да развенчаем няколко известни тези за пиенето на вода. Ето кои са те:

 

Мит: Трябва да пиете по 8 чаши дневноснимка на жена, която пие вода

 

Какви са фактите:

 

 Истината е, че дневното количество вода за всеки човек е строго индивидуално и зависи от диетата, теглото и уникалната химия на тялото. Един добър вариант е да изчислите вашата нужда от вода, според теглото. На всеки килограм телесно тегло добавяйте 300 милилитра вода. Тук не визираме допълнителни фактори като сезон, физическо натоварване и влажност на помещенията. Съответно когато се намирате на по-горещо място или в по-голямата част от времето сте в помещение с климатик или друг електроуред, който изсушава въздуха, приемът на вода трябва да бъде увеличен.

 

Мит: Пийте вода само ако сте жадни

 

Какви са фактите:

 

При неактивните хора това правило може и да работи, но за физически активните това правило не работи, защото упражненията затъмняват механизма на жажда. Това се дължи на бързата загуба на вода и така мозъкът не може да реагира навреме. Всъщност, едно скорошно проучване от университета Маастрихт в Холандия открива, че жените губят повече вода по време на физически упражнения, отколкото мъжете. Добре е да изпиете около 500 милилитра вода един час преди да посетите фитнес залата, за да хидратирате добре тялото. Точно 60 минути отнема на течността за да се придвижи от червата до мускулите ви.

 

Мит: Чаят и кафето дехидратират тялото

 

Какви са фактите:

 

Противно на широко разпространеното схващане, кафето и чаят не дехидратират тялото. Преди всичко тези напитки съдържат най-вече вода. Използвайте подслаждащи съставки в умерено количество за да извличате максимума от напитките. Като цяло всякакви течности, които проемате, ще ви помогнат да поддържате клетките си заредени, включително сок, студен чай или сода (само внимавайте с калориите, които поемате).

 

Мит: Пиенето на вода преди хранене помага за по-бързо отслабване

 

Какви са фактите:

 

Пиенето на вода преди или по време на хранене няма да ви предпази от преяждане и няма да ускори усвояването храната от тялото. Водата не се свързва с храната, така че тя бързо се усвоява от организма. Има друг начин да намалите калориите чрез водата. Когато самата храна има високо съдържание на вода (например зеленчуците), тя създава чувство за ситост, без да добавя допълнителни калории към менюто ви. Когато просто пиете вода, задоволявате единствено жаждата си, докато ако консумирате храни, които съдържат много вода, вие реално ще засищате глада, а и освен това ще бъдете добре хидратирани. Хапвайте повече супи, сочни плодове и зеленчуци като диня, праскови, краставици и домати и ще поддържате здравословна фигура.

 

Източник: womenshealthmag.com