1. ЗАХАР 

 

Захарта е не само причина за надебеляване, но тя предизвиква бръчки, отпусната кожа и лошо здраве. Захарта, която циркулира в кръвта, се прикрепя към белтъчините и образува нови молекули, наречни крайни продукти на гликирането(AGEs). Гликирането е карамелизирането на тъканите на тялото. Върху какво оказва влияние най-много този процес? Върхуколагена и еластина, които запазват кожата ни млада и стегната. При тяхното увреждане се появяват бръчки и отпусната кожа.

 

  1. ТРАНСМАЗНИНИ

 

Трансмазнините имат възпалителен ефект в тялото, като предизвикват втърдяване на артериите или свиване на кръвоносните съдове, което води до приток на по-малко кръв до кожата. В резултат на това кожата се състарява и се образуват бръчки. Затова четете внимателно етикетите за хидрогенирани мазнини, тъй като това е кодът за трансмазнини.

 

Трансмазинините се намират във високо преработените храни като бързите и дълбоко пържени храни, маргарина и много други.

 

  1. АЛКОХОЛ

 

Консумирането на алкохол в прекомерни количества ускорява състаряването и причинява появата на бръчки, загуба на колаген и еластичност, дехидратация и подуване.

 

  1. ГОЛЯМО КОЛИЧЕСТВО ВЪГЛЕХИДРАТИ

 

Подобно на захарта, която има карамелизиращ ефект, рафинираните въглехидрати (здравословни въглехидрати, от които са премахнати полезните елементи) и прекоремерното количество въглехидрати предизвикват преждевременно състаряване.След като тези въглехидрати навлязат в кръвта, те действат точно както захарта. Освен това въглехидратите предизвикват отделянето на инсулин, а твърде голямото количество инсулин възпрепятства загубата на мазнини и образуването на мускулна тъкан. Главният стимул за отделянето на инсулин са млечните въглехидрати. Затова Ви препоръчваме даконсумирате сложни въглехидрати като бобови растения и зеленчуци, тъй като фибрите в тях забавят освобождаването на захарта, което от своя страна води до по-малко гликиране и по-малко натрупване на мазнини.

 

  1. НИСКОМАСЛЕНИ ХРАНИ

 

Истината е, че мазнините НЕ ни правят дебели. В действителност мазнините стимулират отслабването и ни помагат да изглеждаме по-млади. Консумирането на нискомаслени храни просто ни лишава от полезните вещества, които ни карат да бъдем здрави и млади.

Източниците на полезни мазнини включват орехи, сьомга, ленено семе, семена от чиа, авокадо, бадеми, студеноводна риба, конопено семе, тъмнозелени зеленчуци, пшеничен зародиш, всички ядки и семена, яйца, обогатени с омега-3мастни киселини, кокосово масло.

 

  1.  РАФИНИРАНА (БЯЛА) СОЛ

 

Прекомерното количество сол в храни като чипс, багети, консервирана храна, сирена и други може да предизвика задържането на течности, което от своя страна води до подпухване и до свиване на клетките, предизвикващо дехидратация. В резултат на това усещаме не само жажда, но и по-стара, дехидратирана и сбръчкана кожа.

 

Затова избягвайте тези храни, за да бъдете по-здрави и красиви – отвън и отвътре!

 

Източник: curejoy.com