снимка на жена на средна възраст

 

Менопаузата може да бъде много стресираща и да окаже влияние върху различни аспекти на тялото, здравето и начина на живот. Въпреки това ако се грижите за здравето си и избягвате стреса, можете да намалите симптомите на менопаузата.

 

За по-здравословна менопауза трябва най-напред да промените режима си на хранене – увеличете приема на фибри, пийте много вода, избягвайте да пропускате хранения през деня и яжте храни, богати на калций. Също така не забравяйте да се движите, да спите добре и да не се стресирате.

 

Съвети за по-здравословна менопауза: Променете режима си на хранене

 

Увеличете приема на фибри

 

Ако страдате от запек преди менопаузата, е добре да намерите лек за този проблем, тъй като лекуването на запек по време на менопауза става още по-трудно.

 

Пийте много вода

 

Консумацията на поне 1,5 литра вода на ден ще Ви помогне да намалите симптомите на менопаузата. Също така не консумирайте алкохол и не пушете цигари през тази фаза. Препоръчва се да намалите кафето и черния чай до 1 чаша на ден.

 

Не пропускайте хранения през деня

 

Пропускането на хранения може да ни помогне да отслабнем и да развием нездравословни навици, но не бива да забравяме, че с възрастта метаболизмът ни отслабва. Намалете консумацията на въглехидрати и яжте повече фитоестрогенни храни (например броколи, боб, леща).

 

Яжте храни, богати на калций

Увеличаването на приема на храни, богати на калций и фибри, ще помогне на организма да се пребори с менопаузата. Избягвайте храни, богати на натрий и захар.

Също така не забравяйте да поддържате тялото си в добра форма по време на менопаузата. Бавното тичане или ходене също ще Ви помогнат да намалите симптомите на менопаузата. При възможност отделяйте по 10 минути за разходка сутрин и вечер. Освен това много жени се оплакват от липсата на здрав сън по време на менопаузата. За да избегнете това, бихте могли да релаксирате преди лягане, да намалите консумацията на кофеин или да се опитате да „изчистите мозъка си”. Менопаузата е свързана и с резки промени в настроението, както и със стрес. За да се справите с тези симптоми, изпробвайте дейности като медитация и упражнения с дишане.

 

Надяваме се тези съвети да Ви помогнат да намалите дискомфорта по време на менопауза.

 

Източник:curejoy.com

 

Четете още полезна информация в нашия блог за здраве и красота.