Поддържането на здрава и красива кожа зависи най-вече от това как се грижим за нея отвън и отвътре. Грижата за кожата с качествена натурална козметика е важна за здравия й вид. Но също толкова значение има и това с какво се храним. Затова не бива да подценяваме грижата за кожата отвътре. Предлагаме Ви няколко храни, които ще се погрижат кожата Ви да бъде здрава и сияйна.

 

Ягодиснимка на жена, която реже плодове

 

Ягодите съдържат голямо количество витамин С, който се бори със свободните радикали. Проучване, публикувано от „American Journal of Clinical Nutrition” показва, че хората, които консумират храни богати на витамин С, имат по-малко бръчки и по-малко суха кожа от тези, които не ги консумират.

 

Свободните радикали са главните виновници за увреждането на кожните клетки, което от своя страна води до появата на бръчки. За да поддържате кожата си гладка и хидратирана, яжте храни, богати на витамин С и използвайте качествена козметика.

 

Рецепта за зареждащо смути:

В блендер разбийте една чаша замразени пресни ягоди (можете да добавите също и малини и боровинки – те всички са мощни антиоксиданти), една чаша ванилов или натурален йогурт и 1 ½ чаени лъжици мед.  Насладете се на освежаващия вкус.

 

Зехтин

 

Зехтинът има противовъзпалителни и антиоксидантни свойства, които действат както на кожата, така и на организма като цяло. Не случайно в Древен Рим са масажирали телата си с тази скъпоценна течност. Те са знаели, че когато зехтинът се използва върху кожата, тя става гладка и сияеща. Освен това консумацията на зехтин осигурява антиоксиданти, които се борят със свободните радикали. Затова следващия път, като си направите салата, използвайте зехтин вместо олио.

 

Зелен чай

 

Освен релаксиращото си свойство зеленият чай има и редица други ползи. Той е наситен с антиоксиданти, които действат противовъзпалително. Освен това според редица проучвания пиенето на зелен чай може да намали риска от рак на кожата. А когато изстискате цитрусов плод в него, напитката става още по-мощна. Тогава антиоксидантите в него се запазват за по-дълго време в тялото, а не се абсорбират веднага от организма и така голяма част от полезните вещества достигат по-навътре в организма.

 

За антиоксидантно пречистване пийте поне три големи чаени чаши на ден.

 

Съвет: Оставете две влажни торбички със зелен чай в хладилника и след като се охладят ги сложете на очите си за 10-15 минути. Така ще намалите подпухването на очите.

 

Тиква

 

Тиквата е богата на каротеноиди и пигменти, които се борят с бръчките. Те неутрализират свободните радикали и така предпазват от остаряване. Тиквата е богата на витамини С, Е и А, както и на мощни ензими, които почистват кожата. Освен това тя има и хидратиращи свойства. Тиквените семки също не са за подценяване. От тях също можете да си набавите нужните антиоксиданти.

 

Нар

 

Нарът е един от най-мощните антиоксидантни плодове. Проучванията показват, че той има повече противовъзпалителни и антиоксидантни свойства от червеното вино и зеления чай. Яжте нар самостоятелно или в комбинация със сирена. Направете си скраб против бръчки със зърната от нар. Можете да го ползвате два пъти седмично, за да премахнете мъртвите клетки.