През последните години семената чиа (salvia hispanica) се превърнаха в една от най-популярните суперхрани в света на здравословното хранене. Те са лесни за храносмилане, когато са подготвени правилно и са малки на размер, което ги прави удобни и лесни за добавяне към различни рецепти. Освен това ползите от семена от чиа са изобилни. Ще ви представим най-големите ползи от консумирането на чиа.

 

  1. Подобрява състоянието на кожатаснимка на чиа семена

 

Изследователи от Мексико разкриха, че семена от чиа имат обща фенолна (антиоксидантна) концентрация, почти два пъти по-висока от тази, която беше съобщена по-рано, и показаха, че антиоксидантната активност предпазва до 70% от активността на свободните радикали.

 

Това изследване по същество доказва, че семена от чиа са едни от най-богатите натурални източници на антиоксиданти. Антиоксидантите ускоряват обновяването на кожата и предпазват от по-нататъшни увреждания. Консумирането на семена от чиа може да предотврати преждевременното стареене на кожата, причинено от вредата на свободните радикали.

 

  1. Полезни са стомаха

 

Семената от чиа са с много високо съдържание на фибри, почти 1/3 от собственото им тегло. Една порция може да осигури препоръчителния прием на фибри за деня, според Американската диетична асоциация.

 

Високото съдържание на фибри в семената чиа подпомагат поддържането на редовен и здрав стомах. Богатото съдържание на влакнини удължава чувството на ситост. Това може да обясни защо клиничните проучвания са доказали, че чиа потиска апетита, което от своя страна може да спомогне за отслабването.

 

Следва продължение...