Отсъствието на животински протеини от менюто на вегетарианците и веганите налага търсенето на техни растителни заместители. Соята е най-разпространената алтернатива на месото. Тя се счита за богат източник на цялостни протеини. Затова не е чудно, че тя е неразделна част от веганската или вегетарианската диета.

 

Но соевите зърна са полезни не само за веганите! Един консуматор на месо също може да се възползва от предимствата на тези невероятни зърна, без да прави компромис с вкуса.

 

Ползите от соевия протеин са много, но ние ще ви представим най-разпространените от тях:

 

Замества животинските протеиниснимка на соеви зърна

 

Както споменахме по-рано, соевият протеин действа като добър заместител на протеина, който се получава при консумацията на месо. Продуктите от соеви белтъчини могат да заменят животинските храни, които също имат цялостни протеини, но съдържат повече наситени мазнини.

 

Соевите зърна съдържат и аминокиселини, които играят съществена роля в производството на инсулин в организма.

 

Намалява лошия холестерол и предпазва от заболявания на сърцето

 

Включването на минимум 4 порции соев протеин във вашата диета всеки ден може да помогне за намаляване на лошия холестерол, наречен LDL холестерол, с 10%. Соята спомага за балансиране на нивото на лошия холестерол, без да се отразява на нивото на добрия холестерол или HDL холестерола. Това от своя страна може да намали драстично шансовете за сърдечни заболявания.

 

Помага при наднормено тегло и диабет

 

Соевият протеин е полезен за контролиране на хипергликемия и загуба на тегло. Диабетът е сериозно медицинско състояние. Включването на соев протеин в диетата не само може да контролира затлъстяването, но и да помогне за балансиране на нивата на захарта в организма. Това е перфектен избор на храна за диабетици!

 

Дава енергия

 

Соевите протеини съдържат аминокиселини, които тялото използва за да ги превръща в енергия. Това приложение на соевия протеин е широко разпространено.

 

Полезен през бременността

 

По време на бременността е препоръчително да използвате соеви продукти за да се възползвате от многобройните ползи за здравето. Обогатеното соево мляко съдържа добро количество витамин D, за разлика от другите млечни продукти. Витамин D е от съществено значение за по-силни кости на майката и детето. Бременните жени могат да получат витамин D от излагане на слънчева светлина, а също и от консумацията на соево мляко. Така че, ако не можете да прекарвате достатъчно време на слънце или имате непоносимост към лактоза, можете да се насладите на ползите от соевото мляко.

 

Успокоява симптомите на менупауза

 

Фитоестрогените в соята действат като синтетичен естроген, който предпазва жените от тежки костни загуби и помага за поддържането на здраво сърце. Соевият протеин също помага за поддържането на калциев баланс и по-силни кости при жени в постменопауза. Поради тази причина е подходящ и за превенция на остеопороза.

 

Богат на омега-3

 

Соевото масло съдържа омега-3 мастни киселини. Така че, ако не искате да консумирате водорасли или продукти на основата на риба, соевото масло е най-добрият ви вариант да получите достатъчно количество омега-3 мастни киселини в тялото.

 

Източник: stylecraze.com