Каква е разликата между вегетарианците и веганите? - част I

 

Има три типа вегани:

 

  1. Етични вегани – те избягват да консумират или използват всякакви животински продукти, включително и да носят дрехи и да използват кожметика.
  2. Вегани, които консумират само храни, добивани от растения.
  3. Суровоядци – Те не консумират растителни храни, сготвени над температура от 45 градуса по Целзий. Те вярват, че процесът на готвене води до загуба на хранителната стойност на храната.

 

Ползите от вегетарианската и веганската диетаснимка на разлика между веган и вегетарианец

 

Ако следвате тези диети ще се предпазите от: висок холестерол, сърдечни болести, затлъстяване, високо кръвно налягане, бъбречна недостатъчност, чернодробни проблеми, бавен метаболизъм, стрес, хормонален дисбаланс и синдром на поликистозните яйчници.

 

И все пак, трябва да знаете, че ако изключвате определени храни от менюто си, тялото ви ще има недостиг на някои хранителни вещества.

 

Недостатъците на вегетарианската и веганската диета

 

  • Повечето вегетарианци и вегани имат недостиг на протеин и някои важни аминокиселини, които могат да се набавят само от животински продукти.
  • Много вегани страдат от недостиг на витамин B12, който е жизненоважен за функционирането на мозъка, образуването на червени кръвни клетки и за метаболизма. Недостигът на витамин B12 може да причини депресия, отпадналост и анемия.
  • Веганите също така имат ниски нива на калций, тъй като не консумират хранителни източници на калций като прясно, кисело мляко и др.
  • Тъй като месата/яйцата са богати източници на витамин D, вегетарианците и веганите могат да имат недостиг на този витамин, което да доведе до слаба имунна система и кости, проблеми с кожата и др.

 

Ако сте вегетарианци или вегани, ще имате недостиг на определени витамини и минерали. За да си ги набавите може да се наложи да взимате хранителни добавки или да изберете някои от следните хранителни заместители:

 

  • За протеин, консумирайте микс от леща, боб, ядки, броколи и семена.
  • Направете си домашен протеинов бар с бадемово брашно, бял и черен сусам, нарязани бадеми, настърган кокос и веган шоколад.
  • Консумирайте обогатено с витамини и минерали соево мляко, бадемово мляко или плодов сок.
  • Консумирайте здравословни мазнини като зехтин, масло от авокадо, масло от оризови трици и топено масло (за вегетарианците).
  • Ако се чувствате отслабнали, може да взимате добавки с витамини и минерали. Но първо се консултирайте с доктор.
  • Консумирайте храни, подходящи за вегани.

 

Коя от двете диети е най-добра за здравето ви?

 

И двете диети са здравословни. Когато избирате, помислете за вашите убеждения, хранителни навици, волята ви да се откажете от някои храни и дали искате еднакви права за животните и хората. Да, ако сте любител на месото, да се насочите към веганство или дори към вегетарианство може да бъде трудно. Ако вече сте вегетарианец или веган, консумирането на здравословни храни, приемането на хранителни добавки и разумният избор на храна ще ви поддържа здрави и усмихнати.

 

В заключение ще кажем, че всичко зависи от изборите, които правим. А храната е личен избор. Растителните храни са питателни и лишени от хормони, антибиотици и от огромния стрес, през който преминават животните в кланицата. Станете веган или вегетарианец, ако решите, но помнете, че е важно какъв начин на живот целите, а не изборът на диета.

 

Източник: www.stylecraze.com